طهوراطهورا، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 16 روز سن داره

طهورا عسل مامان و باباش

یک حدیث زیبا و کاربردی (2)

1391/12/28 0:42
1,658 بازدید
اشتراک گذاری

قِيلَ لِلصَّادِقِ ع عَلَى مَا ذَا بَنَيْتَ أَمْرَكَ فَقَالَ عَلَى أَرْبَعَةِ أَشْيَاءَ

 

1-عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلِي لَا يَعْمَلُهُ غَيْرِي فَاجْتَهَدْتُ

2-وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطَّلِعٌ عَلَيَّ فَاسْتَحْيَيْتُ

3-وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزْقِي لَا يَأْكُلُهُ غَيْرِي فَاطْمَأْنَنْتُ

4-وَ عَلِمْتُ أَنَّ آخِرَ أَمْرِي الْمَوْتُ فَاسْتَعْدَدْتُ.

 

 

از امام صادق علیه السلام پرسیدند برنامه زندگی خود را بر چه بنا کرديد؟  فرمودند بر چهار اصل:

1. دانستم که کار مرا دیگری انجام نمی‌دهد، پس تلاش کردم؛

2. و دانستم که خدا مرا می‌بیند، پس حیا کردم؛

3. و دانستم رزق مرا دیگری نمی‌خورد، پس آرام شدم؛

4. و دانستم که پایان کارم مرگ است، پس مهیا شدم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

سیما
28 اسفند 91 11:19
کلامی ازامام صادق خواندم خیلی به دلم نشست ماشماراشفاعت میکنیم اماشفاعت مخصوص روزقیامت است پس به فکربرزخ خودباشید
مامان تسنيم سادات
28 اسفند 91 16:16
كلام اماممان زيبا و به حق است
ممنون كه با اين كلام زيبا آرامش را مهمان دلهايمان كرديد


معصوم علیه السلام می‌فرماید:

آن حدیثها یحیی القلوب

همانا احادیث ما قلب ها را زنده میکند