طهوراطهورا، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 11 روز سن داره

طهورا عسل مامان و باباش

یک پاسخ

1391/12/3 1:55
1,011 بازدید
اشتراک گذاری

دوست عزیزی برای پست ولنتاین کامنتی گداشتند که من لازم دیدم پاسخ اشکال های ایشون رو بدم . منتها من پاسخ رو اینجا میذارم تا دوستای دیگه هم اگه نظری دارن بهش اضافه کنن.

شرح کامنت معصومه جان:

سلام مامان طهورا عسلی. اول یه سوال داشتم اونم اینکه مگه این وبلاگ مال طهورا جونی نیست؟! پس چرا حرفای سیاسی اجتماعی فرهنگیتون رو اینجا میزنین؟!!! خب یه وبلاگ درست کنید مخصوص دلنوشته هاتون!
دوم اینکه اینکه میفرمایید ولنتاین یه فرهنگ بیگانست این رو هم بد نیست بدونیم که ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه هم درسته یه روز مقدسه اما برای فرهنگ ما نیست ما ایرانی هستیم و باید از فرهنگ خودمون استفاده بکنیم . در ضمن لازم به ذکره من نه با ولنتاین موافقم نه با ازدواج ائمه چون معتقدم خودمون باید استقلال داشته باشیم و یه روزی رو داشته باشیم که با فرهنگ خودمون منطبق باشه تا جوونامون به سمت فرهنگای بیگانه که رنگ و لعاب قشنگی هم دارن کشیده نشن.
سوم اینکه اینجوری که شما میفرمایید عشق یعنی ابتذال اما من معتقدم عشق یه موهبت الهی هست که اتفاقا باید برای عاشق شدن جشن گرفت.

 

 

پاسخ بنده:

سلام معصومه خانم


اولا باید بگم از اینکه به وبلاگ ما سر زدی ممنونم.
دوما: درسته اینجا وبلاگ طهورا است، اما من مطالب سیاسی و اجتماعی رو هم همین جا میذارم. میدونی چرا؟ چون دوست دارم این حرفها و این افکار رو به طهورا جون انتقال بدم. اما چون براش زوده اینجا براش به یادگار میگذارم تا وقتی بزرگ شد اینا رو بخونه و با تفکرات مادرش بیشتر آشنا شه. خدا رو چه دیدی شاید یه روز من نبودم که اینا رو بهش بگم!!!! تازه دوستام رو هم به چالش میکشم.
سوما: من تو پستم از شماها نظر خواستم و خودم هم نظرم رو گفتم. شما هر روزی رو خواستی انتخاب کن.بعد هم روز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت زهرا (س) که فرهنگ بیگانه نیست . ما مسلمونیم . همون طور که محرم و رمضان رو پاس میداریم و اسم فرهنگ بیگانه روش نمیذاریم این روز رو هم به نوبه خود روز مهمی میدونیم.
چهارما: عشق ابتذال نیست. شما چه طور همچین چیزی رو از حرف های من برداشت کردین؟؟ من تعجب میکنم . اتفاقا عشق در مسلک ما خیلی عنصر با ارزشیه.خداوند بزرگ خودش عاشق مخلوقاتشه و ما این رو در احادیث قدسی میبینیم . در آیین ما عشق به ائمه اطهار خیلی ممدوحه و سفارش شده است. البته عشقی که منشا اون معرفت باشه. اصلا شاید بشه گفت عاشقی مقام بالاییه که هر کسی به اون دست پیدا نمیکنه. تازه تو دین ما عشق زمینی هم ستایش شده. عشق همسر به همسر و والدین به بچه ها و بالعکس. اصلا خداوند این عشق های زمینی رو مقدمه ای برای اون عشق حقیقی قرار داده. منتها چیزی که مبغوضه اینه که تو فرهنگ غرب این روز گرامی داشت عشق های کوچه و خیابانیه. چیزی که خدا از اون نهی کرده همین عشق های باد آورده و هوسناکه. در کانون خانواده است که انسان رشد میکنه و به تعالی میرسه .نه در کوچه و خیابان و دست در دست هر کس و ناکس. انسان باید هر لحظه عاشق همسرش باشه نه در یک روز خاص و در انظار عمومی و بوسه در جای جای شهر (همون طور که در پست قبلی گقتم ). ابتذال این جا است نه در اصل عشق ورزی. حرف های دیگری هم داشتم که اینجا دیگه مجال گفتنش نیست...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

سیما
3 اسفند 91 10:58
منم میخواهم یه جوابایی بدم البته بااجازه مامان طهورا 1طهوراجان باید بامسایل جامعه اش اشنابشه واگاه اطرافش باشه ومن خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم مامان طهوراجونی یه همچین کاری راتوی وبلاگ طهوراکرده.این طهوراها قراره این جامعه رابسازن وازیک سری مسایل بایدباخبرباشن تابتوانن رفتارهای درستی رادرجامعه نشان بدن. 2ولنتاین یک موضوعی است که باعث ایجاد افکارغیراسلامی وغلط غربی است وادامه این برنامه باعث ازبین رفتن بنیان خانواده شده ومتاسفانه باعث ازبین بردن ایمان جوان ها.بله درایران فرهنگ های باستانی زیادی داریم امااین فرهنگ ها بدون درنظرگرفتن اسلام بازهم مارادچاراشتباه میکند.هرفرهنگی هرچندغنی بدون وجوداسلام به انحراف کشیده میشود. 3عشق زیبااست امانه هر عشقی. عشق باید پاک ومطهرباشه نباید به این صورت به ابتذال کشیده بشه.جوانان ماباید اگاه باشن عشقی که مظهردین وزیبایی الهی است مقدسه نه عشقی که ازروی هوسه. ودراخرباید بگم باحرفهای مامان طهوراموافقم
معصومه
3 اسفند 91 19:29
سلام
ایشالا که شما و همسرتون سالهای سال زنده باشید و سایتون بالای سر دختر نازتون باشه و بتونین فرزندان خوبی رو تحویل جامعه بدین.
اولا: مامان طهورا شما میخاین افکار امروز خودتون رو به دختر کوچولوتون انتقال بدین اما یه سوال؛ شما تا حالا عقایدتون تغییر نکرده؟ البته منظورم به این پست نیست کلی عرض کردم. اگر یه روزی اینجا یه پستی بذاریدو به هر دلیل پس از گذشت زمان عقایدتون 180 درجه برگشت چی ؟! اگر اون موقع طهورا خانوم 20 سال دیگه رفت سراغ عقاید 20سال گذشته شما چی؟ اگر دخترتون نظرات بعضی از دوستان از جمله خود من رو خوند و سوالایی در ذهنش بوجود اومد که برخلاف عقاید شما بود چی ؟ بهتر نیست لااقل یه پست رمز دار بزارین؟
دوما:سیما خانوم و مامان طهورا ما مسلمونیم اما عرب نیستیم! ما برای ائمه جشن میگیریم و در روز ازدواج و تولدشون شادی میکنیم اما خودمون رو از یاد نمیبریم! بله ما توی محرم وصفر عزاداری میکنیم اما اسم ماههامون رو تغییر نمیدیم!مگه ما روزهای قشنگی توی تقویم خودمون نداریم؟ چرا نباید از اونا استفاده کنیم ؟ چرا نباید عقاید دینیمون رو با استفاده از همین روزها به جوون هامون یاد بدیم ؟؟؟!!! غیر از اینکه ایران ما فرهنگی غنی و پر آوازه داره؟ همین دور شدن از فرهنگ خودمون حالا به هر شکلی باعث ایجاد پوچی در جوون هامون میشه و اونا رو به سمت یک سری خرده فرهنگ های مبتذل میکشونه.
سوما:مگه ما نمیگیم عشق مقدسه و باید اون رو پاسداشت پس چرا نباید اجتماعی و گسترده باشه؟ البته منذورم ابتذال نیست . مثلا چرا نباید یه روز از روزای قشنگ سال خودمون رو به نام عشق نامگذاری کنیم و مثلا مجری تلویزین خودمون بیاد و با شور و نشاط بگه عاشقا روزتون مبارک و اینجوری معنای واقعی عشق رو کم کم به همه نشون بدیم؟
متاسفانه الان در جامعه ما اتفاقی افتاده که همه جنبه منفی عشق رو نگاه میکنن ، همون مثلا عشق های خیابونی که به نظر من فقط یه تظاهره اون هم در راستای فساد...
من هم حرفای زیادی برای گفتن دارم اما صلاح نمیبینم بیش از این توضیح داده بشه .
به امید روزی که هممون فرزندان پاک و خداشناسی رو تحویل جامعه بدیم و چه از لحاط اخلاقی چه فرهنگی چه سیاسی و ... کشوری نمونه داشته باشیم.


سلام عزیزم. از لطفی که به ما داری ممنونم. و از ظرافت و ریز بینی شما هم سپاسگذارم.
شما کلا 2 تا نکته رو مطرح کردی
اول پاسخ دومی:
عزیزم من روی انتخاب روزی به این نام که مشکلی ندارم. من نظر خودم رو گفتم و نظر دیگران رو هم جویا شدم. کاملا هم نظر شما رو محترم میدونم . پس اصلا بحثی مطرح نیست. بله میتونه اون روز یکی از جشن های ایرانی ها باشه. کاملا سلیقه ایه.

اما پاسخ اولی:
دوست خوبم من افکار امروزم رو درست میدونم( البته نه همه اون ها رو) . به این دلیل که کپی برداری از رودست عالمان بزرگ بوده. از رو دست ائمه بوده. مگه نه اینکه انسان باید اعمالش رو در شبانه روز تطبیق با سیره ائمه که قرآن ناطق هستند بده. خوب کجا ائمه ما یک روز خاص مشخص میکردن برای عشق ورزی؟ اتفاقا اون ها همیشه عاشق بودند و همیشه بروز میدادند این محبتشون رو. و منحصر به یک روز خاص نبوده. حالا چه عشق زمینی و چه عشق آسمونی. و من به خدا پناه میبرم از اینکه حقیقتی که امروز برای من روشن شده رو از یاد ببرم و عاقبت به خیر نشم. من دنبال رشدم و نه تنزل. و نوشتن اینها شاید حتی به خودم هم کمک کنه که این افکار رو فراموش نکنم. بعد هم مگه شما قادل به آزادی بیان نیستید؟ مگه نه اینکه هر مادری فرزندش رو مطابق افکار و عقاید خودش بزرگ میکنه؟؟ حالا شما فرض کن یه مادر لا قید و بی دین چه چیزی به خورد روح بچه اش میده؟ آیا جز افکار غلط و انحرافی رو انتقال میده؟ چرا اون مادر فکر نمیکنه اگه من روزی عقایدم عوض شد اونوقت با روح و فکر این بچه چه کنم؟ ولی شما به من میگید عقیده ای رو که اطمینان به صحتش دارید( البته بعد از عرضه به سیره معصومین) رو به فرزندتون انتقال ندین شاید روزی تغییر کنه؟ انشاالله خدا اون روز رو نیاره.

عزیزم من فکر میکنم من وشما سر کلیات با هم مشکلی نداریم . شاید مشکل تنها جزییات و حواشی بحثه. که اون ها هم اغلب سلیقه اییه......
مامان تسنيم سادات
4 اسفند 91 11:03
مردم ايران قبل از اسلام زرتشتى بودند و اكثر اسمها و آيىن هاى ايران باستان از روى اون دين برداشته شده ( البته نه همه )
دين اسلام جزء فرهنگ ما و در حقيقت همه زندگى ماست چون اسلام دينى كامل و جامع است و تمام نيازهاى بشر رو تامين كرده اگه درست بهش عمل بشه و درست بيان بشه
اينكه اين آيين هاى و يا اسامى اسلامى مال عربهاست و ما فارس هستيم بهانه است كه دشمنان وارد افكار عمومى كرده اند لابد پس فردا هم ميگويند نماز به عربي ست و ما فأرسى زبانيم و يا همه دعا ها به زبان عربى ست قرآن عربي ست و ما نبايد


تحلیل تون رو دوست دارم.
خوشحالم به خاطر دوست های خوبم...
معصومه
4 اسفند 91 13:18
مجددا سلام مامان محترم طهورا.
یه چیزی رو بازم میدونم بگم اینکه ؛ ابتدا که وارد وبلاگتون شدم اول از همه عکس دختر نازتون جلب توجه کرد و کنجکاو شدم بیش از یک عکس با طهورا خانوم گل آشنا بشم اما وقتی مطالب شما رو دیدم و شروع کردم به خوندنش و زمانی که سرم رو بالا آووردم دیدم از اصل مطلب که طهورا جون بوده دور شدم . این وبلاگ مطعق به شماست و سلیقه شخص شماکه دوست دارین چه مطالبی رو در اون جا بدین . منظور من اول این بود که وبلاگتون اگر برای طهوراست داره از اصل مطلب دور میشه که این رو کاملا دوستانه از دیدگاه یک بازدید کننده گفتم . و پیشنهادم هم این بود که توی یه وبلاگ دیگه دلنوشته هاتون رو بنویسید و اون رو به این وبلاگ لینک کنید . دوم اینکه خدا رو شکر که این همه به تربیت فرزندتون اهمیت میدین و باز هم خدا رو هزار مرتبه شکر که دوست دارین فرزندتون با سیره ائمه رشد پیدا کنه اما فکر کنم تمام مطالبی که بیان کردید از سخنان ائمه نبود. من حتی در مورد خودم هم گفتم که شاید دختر نازتون سوالایی در مورد مطالب من و یا حتی خود شما و دوستان دیگه توی ذهنش بیاد . به هر حال آینده قابل پیش بینی نیست. و فکر میکنم باز هم دیدن این مطالب توسط طهورا خانوم در آینده یه مطلب شخصی باشه و بحثی در موردش وجود نداره.
و مطلب دوم اینکه این مسئله که ما یک روز رو به نام روز مادر یا پدر نامگذاری میکنیم دلیلش این نیست که مادر و پدرا فقط توی اون روز باید تکریم بشن ما همیشه عاشق پدر ومادرهامون هستیم اما اون یک روز شاید بشه گفت به عنوان یک نماد هستش . (البته لازم به ذکره نامگذاری تولد حضرت علی و حضرت فاطمه به عنوان روز مادر و پدر به نظر من بهترین انتخابه چون اونا پدر و مادر همه مسلمین یا شاید بشه گفت تمام عالم هستند) . منم نظر شخصیم رو گفتم که بهتره یک نماد ایرانی به عنوان عشق داشته باشیم تا شاید جوون هامون بیش از این به سمت نادرست حرکت نکنند.
و اما با اجازتون یه تذکر به خودم و البته به همه دوستان . چرا باید توی حرف زدنهامون از لغاتی به جز لغات ایرانی استفاده کنیم ؟ اول از همه خودم رو میگم چون گاهی اوقات از واژه های انگلیسی یا عربی و خارجی استفاده میکنم . متاسفانه فرهنگ غلطی جا افتاده که بعضی از ما فکر میکنیم مثلا استفاده از واژه ok به جای بسیار خب قشنگ تره البته گاهی اوقات هم این قضیه از سر عادته اما کاش بدونیم این یعنی نابود کردن اصالتمون.
من از خدا میخام که هم خودم و هم فرزندانم و هم خانوادم یک ایرانی اصیل و یک مسمان واقعی باشیم. انشاالله که شما هم بتونید طهورا خانوم و همه فرزندانتون رو همون طور که دوست دارین و شایستس تربیت کنید تا افتخاری باشن برای خودتون ، همسرتون و جامعه.


عزیز دلم من فکر میکنم ما تو یه دور افتادیم و من قبلا پاسخ تمام این حرفها رو دادم.

مامانی طهورا
4 اسفند 91 21:55
سلام خانمی اینجا چه خبره؟!

من میگم همش تقصیر خودمونه ما هر چی کوتاه اومدیم و هیچی نگفتیم ...
حالا دیگه طوری شده که یه آدم مذهبی حتی تو دنیای مجازی هم نمیتونه از عقاید و اعتقادات خودش حرف بزنه !!!


معصومه خانم شما که قصد فرهنگ سازی دارین شما که میفرمایین مسلمونین آیا تا حالا شده به این وبلاگهایی هم که دارن یه مشت افکار رو رفتارهای بی دینی رو از حالا بخورد بچه هاشون میدن سرک بکشین!!
جای دوری نمیخواد برین کافیه یه چرخی تو همین سایت بزنین وبلاگهایی رو خواهین دید که وبلاگ بچه هاشون تبدیل کردن به جایی برای ابراز وجود و جلوه نمایی!!!!!!!!!!!!
تا حالا شده که از اونا ایراد بگیرین ؟!!!!



مامان طهورا جان گفتم که از ماست که برماست!



اینجا خیلی خبرهاست عزیزم. اصلا تو جامعه خیلی خبرهاست ....

مامان تسنيم سادات
5 اسفند 91 0:32
مامانى ببخشيد من نظرم انگار نصفه و نيمه اومده يك عالمه نوشته بودم نمى دونم تسنيم چه بلايى سرش اورد



ای تسنیم.... بلا خانم
معصومه
5 اسفند 91 16:26
مامان ناز طهورا بنده هم صحبت های شما رو تایید کردم که این موارد بیشتر نظر شخصی هر دوی ماست و من هم نظر خودم رو بیان کردم اما با دلیل همونطور که خودتون فرمودین این پست برای بیان نظرات بود و مشکلی از این بایت با شما ندارم و نداشتم و ممنونم از حسن برخورد شما. و اما مامانی طهورا متاسفم که تا این حد شنیدن نظرات دیگران واستون غیر قابل تحمله. شما که ادعای مسلمون بودن میکنید از کجا مطمئن هستید که من مطالعه ای در این گونه مسائل ندارم که به این شکل بنده رو توبیخ میفرمایید ؟! لابد فکر کردید که فقط این وبلاگ در دنیای مجازی وجود داره که بلافاصله بعد از ورود به نت این مکان رو جلو پای من قرار داده ؟ همین خودبزرگ بینی ها و غرور های کاذب هستش که باعث میشه رفتاری خلاف ادب و ایمان داشته باشیم. مامان محترم طهورا همین کشمکش های کاذب بود که تاکید داشتم بهتره طهورا جان به تمام مطالب دسترسی نداشته باشه. ممنونم از مهمون داری همگیتون!!!
مامانی طهورا
6 اسفند 91 0:14
یعنی چی؟! کدوم کبر ؟!کدوم غرور؟! فعلا که این شما هستین که طاقت شنیدن نظری خلاف نظر خودتون رو ندارین من نه ادعایی کردم و نه شما رو توبیخ ! تنها نظر شخصی خودمو نوشتم و لا غیر!! هیچ حرف بی ادبی هم نگفتم فقط شما رو هدایت کردم به سمت وبلاگهایی که نیاز به امر به معروف و نهی از منکر شما دارند! این را هم فراموش نکنید که جرقه این به قول شما کشمکشهای کاذب به دست شما زده شد!! بیش از این نیاز به توضیح اضافی نمیبینم شما هم بهتره اگه صحبتی باشخص بنده دارین تشریف بیارین وبلاگ خودم تا مزاحم مامان طهورا جان نشویم.
مامانی طهورا
6 اسفند 91 0:25
عزیزم یه خصوصی داری


چشم عزیزم. اومدم
مامانی طهورا
6 اسفند 91 0:52
خصوصی


خدا رو شکر
مامان( فاطمه، گل بابا)
6 اسفند 91 14:35
بله معصومه خانم، شما دارین از اصل مطلب دور میشین مثل اینکه من میگم خربزه و شما به جای اینکه بگین تالبی، دارین میگین مثلا جارو برقی!!! آخه عزیز من مگه بد میشه مطلب منو یه دور درست بخونی وقشنگ متوجه مطلب من بشین بعد آتیشی بشی؟؟؟ من دوستانه با مامان طهورا عسلی یه صحبتی کردم که ندیده خیلی دوستش دارم همفکر خودم میدونمش و عمدا تو پست زیرین حرفامو زدم که مامان طهورا عسلی بخونه واحیانا به شما برنخوره... حالا من شدم... الله اکبر!
این صحبت هایی هم که میکنی در جواب باید بگم ایران بدون اسلام عزیز هییییییچ نیست. اینقدر هی نگین فرهنگ خودمون فرهنگ خودمون. اگه اونطور که میگی اهل مطالعه ای باید بدونی که خیلی از به اصطلاح روشنفکران ما که بیگدار به آب زدند هم اهل مطالعه بودند ولی آنچه که مهم است اینه انسان باید بدونه در چه راستایی مطالعه میکنه؟ خلاصه اش کنم باید بدونین ایران بدون اسلام ناب محمدی(صل الله علیه وآله محمد)هییییییییچ نیست! پس حرف اول وآخرش را مناسبت های مربوط به دینمان میزنه نه ایرانی که هنوز مقید به ادیان زرتشتی و... باشدومناسبت هایی از جمله چهارشنبه سوری ونمیدونم چه چی... مفهوم؟

بله. درست میفرمایید.
ماهم ندید شما را دوست میداریم و تازه شما را بالاتر از خود میدانیم
سیما
6 اسفند 91 19:37
مامان فاطمه بانظرشماموافقم وتوی پستمم نوشتم که ایران بدون اسلام هیچ فایده ای نداره
من متوجه نمیشم این معصومه جان چیرومیخواهدبه ماثابت کنه؟


من هیچ کاره بیدم به خدا...
بابا
7 اسفند 91 14:19
به نام حق
سلام همسر مهربانم، امیدوارم همیشه انگیزه تربیت بنده ای خوب خدا مثل آتشفشانی در قلبت زنده باشه و فروزان.
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی.
یا علی


انشاالله با شما و در کنار شما. سایه اتون مستدام.
معصومه
7 اسفند 91 21:55
سلام به همگی خانوما خانومـــا خانومــــــــــــــــــــــــــــا به کجا چنین شتابان! لطفا همتون مجددا تشریف ببرین نظرات من رو بخونید... من عرض کردم ایران بــــــــــــــــــــا اسلام تکرار میکنم ایــــــــــــــــــــــــــــــران و اســـــــــــــــلام بـــــــــــــــــا هم یا اســــــــــلام بـــــــــــــــا ایــــــــــــــــــران فرقی نمیکنه مهم اینه که باید با هم باشن . حالا چی شد که شماها اینجور برداشت کردید که من گفتم فقط ایران اونم بدون اسلام ، الله عالم. برای اینکه قضیه رو روشن تر کنم که فکر میکنم به اندازه کافی قبلا روشن کرده بودم اما برای تاکید عید نوروز رو مثال میزنم که هم جزو اعیاد بزرگ و باستانی ما هست هم اینکه اعتقاد داریم باید سال نو رو با یاد خدا شروع کنیم یا اینکه معتقدیم عیدی ها باید لای کتاب قرآن باشه تا پر برکت بشه. این یعنی یک عید ایرانی اسلامی. در مورد روز عشق هم نظر خودم رو به همین شکل اعلام کردم. اما روی صحبتم اینجا با شماهایی هست که میفرمایید چون ما مسلمونیم باید با اعراب هماهنگ باشیم خب بفرمایید اسم خلیج فارس رو هم بذارن خلیج عربی خیال هممون راحت بشه دیگه! در آخر مجددا تاکید میکنم ایـــــــــــــــــــــــــــــــران و اســــــــــــــــــــــــــــــلام ناب محمدی بایـــــــــــــــــــــــــــد بـــــــــــــــــــا هم و در کنــــــــــــــــار هم باشند . ایران چون ایرانی هستیم و اسلام چون مسلمونیم و اینا هیچ گونه منافاتی با هم ندارن .
سودابه
8 اسفند 91 23:19
سلام عزیزم خوبین؟با عکسهای محمدمانی ومحمد متین به روزم.قدم رنجه کنید خوشحال می شم


چشم. مزاحم میشیم انشاالله.
ماهک
10 اسفند 91 12:39
سلام
من یه حرفی دارم با اجازه می نویسم
معصومه جون ای کاش شما هم یه وبلاگی جایی داشتی اونجا حرف می زدیم اینقدر مزاحم خونه اینا نمی شدیم با اجازه صاحب خونه یا الله
خانمی یه نکته مهم است که شما نگرفتی ببین دین چیزی هست که روی همه چیز سایه می اندازه حتی روابط شما با نزدیک ترین افرادتون حتی همسرتون و یه وزنه ای است که همه چیز با اون محک می خوره عزیزکم تازه این دین که خارج از هر خط و مرزیه این که می فرمایید ایران و اسلام کنار هم اشتباهه چون دین از ملیت مهم تره بالاخص اسلام ما.
ایرانی بودنمون در درجه بعد از دینومونه تا جایی که اگر لازم باشه باید ترک بلاد کنی این دینه که به ملیت رنگ و سو می ده ایران و اسلام کنار هم اصلا درست نیست یه جور پا در هواییه مشکل اینجاست که مذهبیون درست کار نکردن اگر سال نو رو با رنگ و لعاب مذهبی انجام می دیم از ته دل نیست خانمی چون صله رحم تو دین تاکید شده صورت می گیره و چون عادت بوده مونده
ولی از همه این بحثا یه چیز شیرین می شه برداشت کرد اینم اونه که ما خودمون باشیم نه دیگری منم موافقم خانمی روز عشق و مادر و پدر و غیره افتابه لگنه به شام و ناهار بچسب من خودم شخصا از این روزا خوشم نمی یاد چون روزای توقع هستن تا قدر دانی همه منتظرن و توقع دارن تو این روزا دیگران کاری کنن براشون یعنی چی اخه تو کل زندگی جوری به هم نگاه کنید که شاید امروز اخرین روز زندگی عزیزتونه اون موقع واقعا دوست داشتن و عشق دیده می شه .



عزیزم ممنون. اینم یه نگاه تازه بود.
مامان تسنيم سادات
11 اسفند 91 8:24
سلام سلام
خصوصى


سلام سلام قربان. چشم